محل لوگو

علت اهمیت یادگیری اصطلاحات


سلام عزیزان.تاج بخش هستم مدرس دوره های تافل و آیلتس.می تونید برای دیدن نمونه ویدیوی اصطلاحات به شماره 09364980413 کلمه ی ویدیو رو توی تلگرام یا اینستاگرام یا بصورت پیامک بفرستید.آدرس وبسایتم برای خرید پکیج های آموزشیم

 

htpp://tajakhsh7.4kia.ir

اصطلاحات زبان انگلیسی را بشناسیم، یاد بگیریم و در موقعیت‌های مناسب به کار ببریم

قبل از شروع بحث، با چند سوال شروع میکنیم؛

  • اصطلاحات زبان انگلیسی را می شناسید؟
  • آیا به کاربرد این اصطلاحات توجه کرده‌اید؟
  • آیا تاکنون به فکر یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی افتاده‌اید؟

 

اصطلاح چیست؟

اصطلاحات زبان انگلیسی با لفظ Idiom شناخته می‌شود و عبارت شبه جمله‌ای است که معنی آن چیزی غیر از معنی کلمه به کلمه‌ی تشکیل دهنده‌ی کل عبارت است. اصطلاح در تمامی زبان‌های دنیا وجود دارد و لزوم استفاده از آن‌ها در مکالمات روزمره، رسمی و غیررسمی، غیر قابل انکار است.

اصطلاحات، برای اشاره‌ی غیرمستقیم به یک موضوع خاص، بیان مطلبی با گوشه و کنایه و توضیح بیشتر جملات گفته شده، بکار برده می‌شود. اصطلاحات موجب زیباتر شدن و جلوگیری از یکنواختی مکالمه و به نوعی باعث تنوع بخشیدن به کلام می‌شود. شمار اصطلاحات زبان انگلیسی به بیش از 25000 هزار عبارت می‌رسد.

از آنجایی که در بسیاری از منابع آموزشی، سرفصل “عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی” به فراموشی سپرده شده‌است، کمتر زبان‌آموزی را می‌بینیم که با این مبحث آشنایی کافی داشته‌باشد. در صورتی‌که یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی، از ملزومات یادگیری بهینه‌ی زبان است.

 

چرا باید اصطلاحات زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

آنچه در منابع مختلف از زبان انگلیسی یاد می‌گیرید، مجموعه‌ای از تئوری‌هاست که تا وقتی به کار برده نشود، چیزی جز انبوهی از آموخته‌ها نیست. زبان انگلیسی در کتب با زبان انگلیسی در دنیای واقعی، بسیار متفاوت است. یکی از دلایل این تفاوت، اصطلاحات و عباراتی است که در فرهنگ کشور میزبان جا افتاده است و در مکالمات رسمی و غیررسمی استفاده می‌شود. مکالمه‌ای که در آن از عبارات و اصطلاحات استفاده نشود، مکالمه‌ای ساده و ابتدایی است.

 

بدون شک در زبان انگلیسی، همچون سایر زبان‌های دنیا، اصطلاحات و عبارات عامیانه‌ی بسیاری وجود دارد که بکار بردن آنها، به مکالمه‌ی بهتر و سلیس تر، کمک می‌کــند. اصطلاحات هر زبان، باعث ارسال دقیق‌تر منظور و مفهوم کلام می‌شود. به عبارت دیگر، گوینده برای آنکه منظور صحبت خود را دقیق تر برساند، از یک عبارت کنایه‌ای استفاده می‌کند.

 

فردی که به تازگی وارد زبان دوم می‌شود، لازم است از همان ابتدای آموزش لغات و گرامر، اصطلاحات و عبارات ایهامی و ضرب المثلی را نیز یاد بگیرد. یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی موازی با آموزش مکالمه، لغات و گرامر، باعث می‌شود فرد بتواند جایگاه درست به کار بردن عبارات و اصطلاحات را یادگرفته و حین مکالمات خود از آن‌ها استفاده کند. به این ترتیب به تدریج مکالمه‌ای نزدیکتر به مکالمات رایج و روزمره‌ی انگلیسی انجام می‌دهد.

 

نکته‌ی مهم دیگر این است که برخی اصطلاحات، از نظر گرامری درست نیستند اما به صورت شبه جمله، در مکالمات روزمره استفاده می‌شود. بنابراین لازم است زبان‌آموز آن‌ها را از پیش شناخته و سعی در ترجمه‌ی لغت به لغت آن عبارت نداشته‌باشد؛ در غیر اینصورت به معنی درست و کاربردی نمی‌رسد.

 

در صورت یادگیری عبارات عامیانه و اصطلاحات زبان انگلیسی باعث می‌شود که شما :

  • مکالمه‌هایتان، طبیعی‌تر به نظر برسند.
  • به صورت پیشرفته‌تر و روان تر صحبت کنید.
  • راحت‌تر بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • کاربرد اصطلاحات رسمی و غیررسمی را بشناسید و بتوانید آن‌ها را به درستی و در موقعیت‌های مناسب به کار ببرید.
  • بتوانید یک متن انگلیسی را روان‌تر و دقیق‌تر به زبان فارسی ترجمه کنید.

  انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 93

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما